יום שני, 21 ביוני 2010

סיפור קטן על מתווך/סיפור על מתווך קטן.

אם תרצו תהיה מכירה, כך במילים האלו אמר שרון מתווך נדל"ן ירושלמי לבני משפחת לבני בעלי דירת 4 ח' הנמצאת בשכנות למשרד המתווך.

הליבנים, חיים ושרה אכן רצו, רצו למכור ורצו מהר מידי בקבלת ההחלטה.

שרון היה מתווך קלאסי,מתווך מהסוג שגרם למקצוע בו בחר לזכות בדימוי לא מחמיא ובצדק, חלק לשון, מוקפד בלבושו, אגרסיבי ולא בוחל בפיזור הבטחות חסרות בסיס ונטולות סיכוי לקיום.

מכריו של שרון זיכוהו בכינוי העלוקה בהמשך נבין את הסיבה.

חיים עובד מדינה, איש חרוץ וישר קיבל החלטה להפתיע את רעייתו האהובה ולעשות את הצעד האמיץ לרכוש את דירת החלומות של שרה בשכנות לאחותה ובאותו פרוייקט חדש שזה עתה נבנה.

השמחה בבית משפחת ליבני היתה כה רבה עת בישר חיים במסיבת יום הולדתה של אשת חיקו כי את יום ההולדת הבא יחגגו בדירתם החדשה הניבנת ע"י קבלן איכותי ונחשב.

לאחר השמחה הגדולה והכפולה הגיע הזמן להתעסק בתכ'לס מאיפה מגייסים את עיקר הכסף לתשלומי הקבלן.

חיים הסביר כי בדק ועשה את מלוא החישובים ומכירת דירתם הנוכחית בנוסף לחסכונות והלוואונת קטנטנה תביא אותם קלות לדירת החלומות.

o.k בתאוריה הכול פשוט...פשוט ,אבל אייך מוכרים את הדירה ובכמה בדיוק?

חיים לקח על עצמו לטפל במכירה,את זוכרת אייך מכרתי את המיצובישי ואיזה מחיר קיבלנו אמר לשרה בחיוך ממזרי ויצא לטפל במכירה.

שרון שוחח בטלפון כאשר אדם גדול מימדים נכנס למשרדו והמתין לסיום השיחה של המתווך היחיד במקום.
כאשר התפנה משיחתו בשח רחוק עבר שרון לשיח קרוב עם הלקוח החדש,שרון עבר תוך שניות מאדם קשוב לצרכי הלקוח לאדם ממוקד מטרה ופתח בשניות בהרצאה מדוקלמת הייטב אודות קשריו,כישוריו ויכולתו למכור בשכונה כל דירה ובמחיר שהוא מכתיב,עוד הוסיף כי הדירה של חברו החדש היא בדיוק הדירה שדרושה ללקוח שאת דירתו מכר לפני ימים ספורים ויש כאן בינגו,התאמה מושלמת ו ובגלל שיש לדירה מחסן והדירה עורפית אפשר יהיה לקבל מהלקוח מחיר מיוחד.

חיים ביקש לצנן את ההתלהבות של המתווך ואמר כי כרגע הוא עדיין בשלב של בדיקת שווי הדירה והוא מעוניין לקבל הערכות של מספר מתווכים ולבדוק עם שכנים ועוד וישמח לזמן את שרון בימים הקרובים כמו מתווכים נוספים לבקר בדירה, שרון שבקרוב תבינו הייטב מדוע זכה בכינויו לא חשב לרגע להניח לאדם החביב שמנסה לחמוק ממשרדו, מבין אצבעותיו ובאחת בפעולה מוחצת ומהירה שלף את הקלף הסודי מחבילת האסים , מר ליבני תרשה לי בבקשה דקה מזמנך, תואיל להמתין ובטרם קיבל תשובה פתח בשיחה טלפונית ואמר אל השפורפרת בקול מלא התלהבות מדבקת מצאתי את הדירה עבורך, יש,בדיוק מה שחיפשת, במיקום המדוייק, כן אני חזרתי עכשיו מהדירה ומייד התקשרתי אלייך, תודיע לי מהו הזמן המהיר ביותר שתוכלו להגיע אתה ואישתך ,דחוף אני מחכה לתשובה.

חיים נשבה גם הוא בהתלהבות של שרון והסכים כי שרון יגיע איתו לדירה עוד קודם לקונה הוודאי.

בדירה ההתלהבות של שרון רק גברה,המחמאות הלהיבו את הזוג המאושר שהבינו כי הם עתידים לקבל מחיר טוב מכפי שפינטזו והמרחק בין מחיר דירתם לדירה החדשה הפך לקטן .חיים התהלך מלא חשיבות כדוגמן ושרה עם חיוך ענק כמובן.וכאן ידידנו החביב לא ביזבז אפילו דקה ובצדק שמר על מוניטין של עלוקה,מכיסו שלף פלאפון נוצץ וביקש בנימוס של אלפקה ח'ברה אפשר שניה שקט,בעלי הדירה נאלמו דום והמתווך הלך והסתודד בשיחה עם הגדג'ט,

בשובו מהפינה ביקש בואו נשב לרגע ופסק אתם אנשים נחמדים,כנראה שזה יום המזל שלכם, אמר ובחן כיצד הופכים בעלי הדירה בקומה השלישית ובלי המעלית לחומר ביד היוצר,חמש דקות של הרצאה משופשפת שחלקה חזרה על הנאום המונוטוני מהמשרד הושמעו שוב והפעם גם שרה זכתה ללחץ בלתי מתון ,בסיום הנאום שרובו ככולו דברי שבח והלל על הביצועים הוירטואוזים של מכירת נכסי האיזור במחירים שלא מן העולם שלף שרון מתיק העור היוקרתי טפסים מלווים בעט מון בלאן עטוף בעור ומשולב מתכת מוזהבת ופנה לזוג הנטוע בכסאות חברים שלי אנחנו הולכים להביא מחיר שלא חלמתם לקבל,תמלאו בבקשה את הפרטים ותחתמו.

לא אלאה אותכם בדקויות רק אבהיר כי הדירה האמורה נמסרה לעלוקה למכירה באופן בלעדי,בני הזוג ליבני לא היו מתוכננים בשום צורה להתחייב למתווך על מכירת הדירה דרכו ובטח לא באופן בלעדי, אך גיבור סיפורנו הצליח בדרכים לא דרכים להוביל את בני הזוג התמימים לפעול כפי רצונו .

להמשך העלילה הזוג הוירטואלי שדירת הבילעדיות היתה בדיוק הדירה עבורם, לא הגיעו לא ביום המזל ולא בכלל.

שרון שנתבקש להשיב מדוע הזוג הנעלם שהרבה בזכות השיחה כביכול עימם ניתנה הבלעדיות לא הגיעו השיב בתירוץ כי הופתע לחלוטין אך הלקוחות הוודאיים רכשו דירה אחרת לאכזבתו.

תקופת הבילעדיות שבה היו חתומים בני משפחת לבני היתה שישה חודשים,שרון הביא לדירה לקוחות מעת לעת,יותר מלקוחות היו לו תירוצים.

העלוקה ניצל את הלחץ של חיים ושרה,התחייבות חוזית לקבלן וכספים רבים שהיו מחוייבים בתשלום והתבססו על מכירת הדירה ולפתע כל יתרונות הדירה נעלמו כלא היו ואת מקומם החליפו הסברים מדוע חייבים לגלות גמישות במחיר,בבניין אין מעלית ויש הרבה מדרגות עד לדירה דבר מצמצם באופן ניכר את פרופיל הקונים.הדירה עורפית וחסומה ע"י בניין שכן,אין חניה פרטית וקיימת מצוקת חניה באזור,דירות נוספות שהצטרפו למעגל המוכרים ובמחירים נמוכים יותר ועוד...

לבסוף הדירה נמכרה ,המחיר שנתקבל עבורה היה נמוך בכ-עשרים אחוז מהערכת המתווך.

לא לעולם חוסן,סיפרים ומיקרים לא חסרים,ניסיון הוא דבר חשב ומותר להעזר בניסיונם של אחרים,כשם שאנחנו מתייעצים לפני בחירת רופא ומבקשים המלצות לגבי עורך דין ואפילו בבחירת ספר אנחנו זהירים קל וחומר כי כדאי,נכון ומומלץ לבחון מי המתווך שבו נעזר בטיפול במכירת וקניית הנכס היקר ביותר עבור רובנו.

תיווך יוזמה,משרד התיווך הירושלמי שמח להעביר לכם סיפור חביב זה בתקווה שיסייע בידכם בחשיבה נוספת לפני קבלת החלטה הקשורה בנדל"ן,אם סייענו ולו במעט זו תקוותנו ושמחתנו.

נ.ב.הסיפור היינו דמיוני,השמות מיקריים בלבד וכל קשר בין הסיפור, הדמויות למציאות מיקרי בלבד.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה